Vinterkläder i sommarvärmen

Eftersom jag hade en bokad tid för akupunktur kl.12 i dag tog jag med Elias in till stan och mötte upp pappa och farfar som Elias hade lunchdate med. I dag gjorde det faktiskt lite ont när hon satte nålarna, men det sa hon kan bli så efter några gånger, det är precis som huden börjar försvara sig. Hursomhelst var det skönt när nålarna var på plats! Efter det satt jag ned och pratade med de lunchande grabbarna en stund eftersom de inte hade ätit färdigt och sedan mötte vi upp min mamma vid Åhlens och startade "Uppdrag Vinterkläder". Jag hittade som tur var det jag sökte, en fin vinteroverall på POP som är marinblå med ljusblå axlar och ett par fina Ecco GoreTex. Sedan hittar man ju alltid en massa annat också... Det blev två par fina byxor, en tröja och 4 par kalsonger till prinsen också. Sedan köpte vi färska kräftor på Hemköp, eftersom maken och jag planerar att ha en miniliten kräftskiva alldeles för oss själva, när Elias har somnat. Men det är ju helt sjukt att det börjar bli utplockat bland vinterkläderna redan i början på september, det fanns bara en overall i Elias storlek, och som tur var var det precis den jag ville köpa. Sedan vi kom hem från stan har vi hunnit med att äta egenhändigt panerat sjötunga med potatis och grönsaker och vi har städat åt lilla Kajsa kanin och dammsugit.
Snart ska vi duka upp våran lilla festmåltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback