Värk i magen och okoncentrerad

Ruvardag 7

Har jobbat i dag och i går kväll och det är lite halvjobbigt just nu eftersom jag har huvudet på annat håll mest hela tiden... Mestadels sitter jag och tar emot och prioriterar alla patienter som kommer in på akuten och det är alltid tufft, men lite extra då när man är okoncentrerad och får fråga om gång på gång. Tålamodet är det lite si och så med också... Har i dag haft ordentligt ont i magen emellanåt, tror och hoppas att det är tarmarna och ingenting annat. Inget blod ännu i alla fall och det börjar närma sig menstider med stormsteg.

En av Elias bästisar på dagis heter Dennis och i dag frågade hans mamma om vi inte kunde ses utanför dagis någon dag och låta killarna leka. Jättekul tycker jag, det måste vi absolut göra! Jag blev faktiskt väldigt glad att hon frågade, det hänger nog i hop med mitt dåliga självförtroende. Varför skulle någon vara intresserad av att träffa mig? Elias kan jag förstå, men mig får de ju liksom på köpet, men det är de förstås införstådda med. ;-) Jag kanske inte är så tokig ändå?

I morgon är det planeringsdag på jobbet. Vi ska hålla på hela dagen och planera och fixa och vi ska efter dagens slut bli bjudna på middag på Leijontornet i Gamla Stan. Ska vara en bra restaurang tror jag! Ser fram emot morgondagen, förutom att jag kommer att få många frågor när jag inte dricker vin.

Snart dags för Idol!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback