Sammanfattning av de senaste dagarna

Jobbade fredagkväll och lördagheldag (7-21.30) och när jag kom hem på lördagskvällen var jag mer än trött, totalt utmattad. Lördagen var alldeles tokig på akuten, vi hade massor med olyckor och sjuka människor och stundtals kändes det som jag jobbade på "ER"... Inte gjorde det saken bättre att jag var chef på kvällen och skulle se till att allt flöt med raster och lösa de problem som uppstod. Puh!

Söndagen var en ledig och harmonisk dag. Efter frukost och allt åkte vi i väg och storhandlade och sedan efter lunch satte Fredrik i gång och målade förrådet och jag städade och dammsög huset medan Elias roade sig på gården med alla barn. Hann också med att städa lilla Kajsas bur och steka en massa kycklingschnitzlar. Gott blev det! Det kändes som vi fick en del gjort faktiskt och trots att kroppen var mör blir man glad i sinnet av att hinna med saker!

I dag är det måndag och lilleman och jag njuter av en slödag hemma. Jag har ringt en del samtal eftersom vi åker till Uppsala på onsdag för att göra vår IVF. Fick nämligen ÄNTLIGEN utslag på ägglossningsstickan i går kväll. Elias går på dagis under dagen och mormor hämtar. Sedan var jag ju tvungen att meddela jobbet också, för jag tänker vara hemma ons-fre. Vet inte om det egentligen är nödvändigt, men jag tänker inte ta några risker, så det så! Sedan fick jag ett samtal av en av våra chefer som ville höra hur det gick med en ny syster på jobbet. Hon gick inskolning med mig på en station häromdagen och tydligen är det många som är missnöjda med henne. Inte lätt, men arbetsplatsen är ju av sådan karaktär att man bara vill ha folk där som passar för arbetet, det får liksom för allvarliga konsekvenser annars.



Kommentarer
Postat av: Cecilia m Gustaf&Emma

Jag håller alla tummar jag kan för er på onsdag....Åh vad jag hoppas det går vägen för er!

Låter som jobbet blir lite tufft ibland - chef, mycket att göra och lång arbetsdag....tiden går i alla fall fort, antar jag när det är hektiskt på akuten.

kram kram

Postat av: Sandra

Här kommer stenhård tumhållning, den här gången bara ÄR det er tur! Hoppas dom går med på att sätta tillbaka två :) Varma kramar /Sandra

2005-09-12 @ 15:03:29
URL: http://alliez.blogg.se
Postat av: Humla

Åh vad jag håller tummarna nu... tänk om det.... åh... tänk om du får två ägg som bosätter sig! :-) Varma tankar och kramar!

2005-09-12 @ 20:52:48
URL: http://mammahumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback