Lugn fredag hemma

Ruvardag 3

Börjar med att berätta lite om torsdagen. Lämnade Elias på dagis på morgonen, det var fotografering denna dag, satt sedan en stund i kapprummet och pratade med två andra mammor. Sedan gick jag hem en liten stund innan jag åkte i väg till min, för denna gång, sista akupunktur. Akupunktören säger att det är bra att göra en akupunktur precis efter återförandet för att åstadkomma så gynnsam miljö för ägget som möjligt, och vem protesterat mot det? Akupunkturen brukar alltid vara väldigt skön, men denna gång ville jag inte att den skulle ta slut. Hon började med att sätta nålar på ryggsidan och under fötterna bl.a och efter en stund fick jag vända mig om och få nålar på magen bl.a. Underbart! Efter det åkte jag och hämtade min lilla prins på dagis som som vanligt hade haft en mycket bra dag.

I dag har Elias och jag varit hemma och bara tagit det lugnt. Elias har lekt med sina bilar och jag har uträttat lite ärenden via datorn. En liten sväng har vi varit ute och cyklat också och så var vi till affären och hämtade ett bokpaket.

Jag är så vansinnigt trött i dag, vet inte om det är så att jag håller på att bli förkyld, eller om akupunkturen fortfarande är boven. Att det skulle bero på något annat vågar jag inte ens tänka...

Just nu spelar Elias och hans pappa boll där nere och jag har precis tagit mig upp ur ett varmt och skönt bad. Dags att natta lilleman snart, men det är pappans tur i dag.

Dagens ord: suverän  Används i sammanhanget: -Den här bilen är ju suverän! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback