Måndag

Nyligen hemkommen från BVC och treårskontrollen. Elias följer sin kurva, men ligger fortfarande en bit under "normalkurvan". 94 cm och 12,8 kg lätt. Helt perfekt är han! ;-) Inga problem med tal förstås, snarare brukar folk bli förstummade över ordförrådet.


Lilleman leker i badet innan middagen och hans hungriga mamma har just vräkt i sig mackor och youghurt. Jag orkar nog med middag snart också!


I morgon är det dags för mitt VUL. Vi ska vara där redan 9.30 så det blir till att åka hemifrån vid 8-tiden. Efter undersökningen ska jag jobba kväll, hoppas verkligen att det blir med lätta steg jag skuttar dit... Ska dessutom ha en studerande med mig f.o.m i morgon och två veckor framåt. Troligen hinner jag inte kika in förrän jag kommer hem på kvällen, om jag inte bryter ihop helt och inte kan jobba förstås...

För övrigt tycker jag faktiskt att magen växer, eller är det all mat? För hungrig är jag hela tiden... Tuttarna gör ont, magen moler och drar och jag skulle helst av allt sova minst 12 timmar per natt och det skulle förmodligen inte vara nog. Trött är jag med andra ord... Lätt illamående nästan hela tiden. Jobbigt på jobbet där en stor del av patienterna luktar illa på ett eller annat sätt. Alltså, jag känner mig gravid, men hoppas verkligen att ultraljudet säger detsamma för annars är jag totalt grundlurad av min kropp.

Åh! Jag har precis bokat en Ålandskryssning, tror knappt att det är sant för jag avskyr såna... Det här är i alla fall en De luxe variant med dubbelsäng, panoramafönster, tv osv. Trerätters och frukost ingår till priset av 599kr per person. Billigt va? Och mormor är förstås barnvakt. Tror att vi behöver lite tid för oss själva, jag och min kära make. Vi hinner aldrig prata till punkt numera.


Kommentarer
Postat av: Marie m. Pontus och Caroline

Håller tummarna hårt att allt har gått bra idag!

Tänker på dig gumman!

STOR STOR kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback