Gynakuten

Försökte ringa gynakuten, men fick inte tag på någon där, så jag bestämde mig för att åka dit istället. Efter 4 timmars väntan i väntrummet fick jag äntligen komma in. Blev undersökt av en läkare med kandidat. Den första läkaren konstaterade ganska snart att jag har ett sår på livmodertappen och sedan när hon gjorde VUL blev hon plötsligt osäker och kallade på överläkaren. Tror ni jag låg och skakade? Det visade sig att hon inte var säker på vad hon såg, dels såg hon ingen hjärtaktivitet och dels såg hon två hinnsäckar varav den ena möjligen innehåller något med fosterstruktur. Överläkaren sa det samma, men han sa att det stämmer med tiden, dvs det kan vara lite för tidigt. Inget klokare alltså, han kunde varken säga att det var ok eller att det inte var det... Möjligen kan blödningarna bero på såret i alla fall då. Känner mig lite lugnare på något vis i alla fall och ser fram emot mitt VUL på fertilitetskliniken på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback