Julstök

Nu känns det som det var några dagar sedan jag skrev någon härinne, men jag liksom många andra, har fullt upp så här några dagar före jul.

I förrgår var vi och köpte en ny fin fotoskrivare, oj vilka fina kort det blir! Och så var vi på kusin Nathalies 6-årskalas på eftermiddagen/kvällen. Och efter det skjutsade Fredrik bort mig till en av mina kompisar där jag åt mat och vi tjattrade fram till 24-tiden, det var inte i går jag kunde vara vaken så länge, vad trevligt det var!

I går kom mormor hit och Fredrik och jag ägnade dagen åt att julhandla. Dels var vi på Toys r´us och handlade de tre kusinernas alla julklappar *pust och stön* och sedan handlade vi julmaten. Det tog bara 4 timmar och vi är nästan klara med julhandlingen nu, så skönt! När vi kom hem dekorerade vi pepparkakshuset, jag stekte köttbullar och sedan slog vi in alla julklapparna. Jösses vad trött jag var när jag gick och la mig, och vad ont i höfterna/bäckenet jag hade! I dag ska jag träffa en kompis i stan på eftermiddagen, vilket innebär att Elias får åka med mig in till stan och sedan åka hem igen med pappa, på en gång.

Det blir lite tufft att hinna med allt den här veckan, jag jobbar kväll tis-ons, så jag har gjort upp ett schema för vad som ska göras varje dag innan jul. I dag ska Fredrik och Elias köpa julgran t.ex, hoppas de hinner det bara! I morgon förmiddag ska jag göra en Jansson, osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback