Kaffeabstinens...

Livet är hårt just nu mot en stackars koffeinberoende mamma... Har lovat min akupunktör att dra ned på kaffet ordentligt, helst vill hon att jag slutar men jag har lovat mig själv att jag får en kopp om dagen, den godaste... Huvudet känns tungt och tjockt, tror att jag vet varför.

Annars har arbetsdagen varit alldeles ok! Har varit på ortopedakuten i dag och det var nog det lugnaste stället jag hade kunnat vara på. Några få enkla åkommor bara, som vi enkelt tog hand om. Hade dessutom sällskap av en tjej jag inskolade på ortopeden, två extrahänder är aldrig fel. En bra och lugn arbetsdag på akuten alltså (de är få kan jag lova...) som avslutades med en härlig bär och marängtårta (firade av en tjej). Synd att jag inte fick något kaffe till bara!

Eftermiddagen har Elias och jag tillbringat på baksidan,där vi också åt vår middag sedan när Fredrik kom hem. Nu ligger lilleman i säng efter att jag har läst hans nya favoritbok: Halvan åker polisbåt.  Maken målar lite på förrådet, kanske borde jag göra honom sällskap... Vi får se. ;-) Skulle helst sätta mig i soffan med en kopp te istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback