Akupunktur och zonterapi

Intressant upplevelse... Med anledning av svårigheter att bli gravid och stundande frysförsök tänkte jag att finns det något mer att prova så gör jag det. Lite nervös och trött efter dagens tuffa arbete knallade jag dit med öppna sinnen. Lokalen ligger centralt vid Drottninggatan så det var inte svårt att hitta. Väl där blev jag mött av  kvinnan som har stället och invisad i en ombonad lokal med kinesisk musik. Fick fylla i en hälsodeklaration och sedan diskutera kost med Marjatta och Tobias som de heter som gör behandlingarna. Jag blev avrådd från att äta vitlök eftersom det enligt kinesisk läkekonst kan motverka graviditet, där ser man... Kaffe, apelsinjuice och mango var andra saker jag skulle avstå från. Sedan fick jag tips på kosttillskott jag ska ta. Sedan började zonterapin som unge Tobias höll i, han klämde och knådade och hittade mina ömma punkter som är livmodern, nacken och ryggen. Sedan var det dags för akupunktur, den gjorde Marjatta som också är barnmorska och jag var förvånad över hur lite sticken kändes. Fick nålar i huvud mage och fot och sedan kopplade hon på lite el som gjorde att nålarna vibrerade. Sedan fick jag ligga i ca 15 minuter och slappna av och lyssna till kinesisk musik. Skönt faktiskt!


Efter behandlingen gick jag och fikade med en god vän och pratade om allt sånt man inte hinner prata om när man har barn med, urmysigt!


Nu är det sov dags!


Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Det låter som ett bra första besök idag :-)

Skönt med en fika utan barn också.....

Lycka till med fortsatta besök med akupunktur och zonterapi.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback